V prejšnjem članku smo pisali o tem, če je optimizacija spletne strani zares potrebna. Ugotovili smo, da je vsekakor z optimizacijo pametno pričeti čim prej in da je delo potrebno zaupati nekomu, ki se na stroko dobro spozna. Včasih je težko ločiti zrno od plevela, še posebej v primeru, da se na optimizacijo prav nič ne spoznate. Preden nalogo za mastne denarce nekomu zaupate, preberite nekaj strokovnih člankov in se torej o tematiki vsaj malo poučite. Zavedamo se, da je čas denar, vendar smo še vedno mnenja, da lahko z nekaj članki osvojite osnove, s pomočjo katerih se boste lažje otresli prevarantov, ki hočejo le vaš denar, za vašo spletno stran in vaš posel pa jim je le malo mar.
Pripravili smo 5 pomembnih nasvetov, ki bi jih moral poznati vsak, ki se resno ukvarja z optimizacijo spletnih strani.
Izbira domene z vidika optimizacije ni več tako pomembna
Preden postavite svojo spletno stran, morate imeti registrirano domeno. Včasih so vsi kupovali le domene, kjer se je glavna dejavnost podjetja (npr. prevajanje) pojavila v imenu domene, saj so se na tak način precej lažje povzpeli po Googlovi lestvici navzgor. Bilo je le vprašanje časa, kdaj se bo to spremenilo. In se je. Priporočamo vam, da si raje izberete domeno – ime podjetja ali blagovne znamke, tako da boste že v samem začetku pričeli delati na »brandingu«. V dobi socialnih omrežij je to še kako pomembno. Izberite ime, ki si ga je enostavno zapomniti in je hkrati privlačno za uho.
Struktura spletne strani z ustrezno navigacijo
Struktura strani je zelo pomembna, zato si pred izdelavo spletne strani le vzemite dovolj časa in točno definirajte, kaj vse boste imeli na strani in kje. Določite glavni meni in po možnosti tudi morebitne podmenije, ki se odprejo, ko greste z miško čez glavni meni. Pomembno je, da lahko obiskovalec enostavno »surfa« po vaši strani, da so vse notranje povezave delujoče ter da so vse podstrani dostopne preko notranjih povezav. Ko boste končali z načrtovanjem strukture, povprašajte prijatelje in znance, če imajo morda še kakšen predlog.
Najprej kakovostna vsebina, nato ključne besede
Še vedno velja, da vsebina predstavlja glavni del optimizacije spletne strani. To pa še zdaleč ne pomeni, da morate v enem članku uporabiti isto ključno besedo v vsakem stavku. Najprej poskrbite, da bo vsebina na visoki ravni, slovnično pravilna in za bralca zanimiva, šele nato se osredotočite na ključne besede. Denimo, da boste prodajali vrtne stole. Najprej napišite vsebino, kjer točno opišete, kakšni so stoli, iz katerih materialov, katere so glavne prednosti, kakšna je cena, kaj jih loči od konkurence, predstavite tudi mnenja strank ipd. Nato pa se znova prebijte skozi vsebino in sem ter tja vstavite ključno besedo »vrtni stoli«. Ne pretiravajte, vse naj izgleda naravno, saj vas v nasprotnem primeru Google lahko hitro kaznuje.
Uporaba meta in alt oznak
Ker spletni pajki internetno stran vidijo nekoliko drugače, je potrebno posameznim (pod)stranem dodati meta oznake. Najpomembnejši sta meta naslov in meta opis, večina pa jih še vedno prisega na meta ključne besede, čeprav te lahko tudi preskočite, saj jih Google pri rangiranju strani v iskalniku že kar lep čas ne upošteva več. Meta naslov naj bo kratek in naj vsebuje ključno besedo, medtem ko naj meta opis, ki se pojavi med rezultati iskanja pod naslovom in povezavo (ne vedno), v potencialnem obiskovalcu poskuša ustvariti željo po kliku. Poleg tega naj ne bo daljši od 150 znakov. Poleg meta oznak so pomemben element optimizacije spletne strani tudi alt oznake slik, saj z njimi Googlu poveste, kaj je na posamezni sliki.
Povratne povezave in aktivnost na socialnih omrežjih
Lahko bi rekli, da pridobivanje povratnih povezav od vseh stvari najbolj vpliva na pozicijo v iskalniku. Sicer ni nujno, da bo tudi v bodoče ostalo tako, vsekakor pa bo vedno prispevalo svoj delež k rangiranju. Povezave morajo biti čimbolj raznolike (npr. s forumov, spletnih imenikov, blogov, socialnih zaznamkov …), pridobivati pa jih morate počasi in enakomerno. Tisoč povezav v enem dnevu vsekakor ne izgleda naravno, to pa že veste, da Googlu ni najbolj po godu. Aktivni bodite tudi na socialnih omrežjih, kot so Facebook, Google+ in Twitter, saj boste s tem pridobivali tako imenovane socialne signale, ki postajajo vse bolj pomemben del optimizacije spletne strani.
Zdaj pa lahko izvajalca optimizacije vaše spletne strani malo testirate z različnimi vprašanji, da vidite, če se res spozna na svoje delo ali od vas želi le denar. Če mislite, da še vedno ne veste dovolj, pa boste mnogo več zanimivosti s področja optimizacije spletnih strani našli na https://www.optimizacijaspletnihstrani.eu/. Vsekakor priporočamo v branje!