Če imate podjetje ter internetno stran, so vas že skoraj zagotovo klicali spletni mojstri, ki so vam ponudili storitev, imenovano optimizacija spletne strani. Verjetno so vam jo predstavili na način, da v kolikor želite biti na prvih pozicijah spletnih iskalnikov, kot je npr. Google (najpogosteje uporabljen iskalnik) oziroma v kolikor želite biti vidni na spletu nasploh, vsekakor potrebujete prej omenjeno storitev.
Pa je res tako? Ali vaša stran zares potrebuje optimizacijo? Sprva se vam je najverjetneje zdelo, da temu ni tako, ko pa ste pomislili še enkrat in hkrati začeli hrepeneti po višjih pozicijah, se je mnenje morebiti spremenilo …
Boste le ob denar, rezultata pa ne bo?
Da najprej kar odgovorimo na glavno vprašanje tega članka, torej če vaša stran potrebuje optimizacijo. Da, res je. Če želite prilesti na visoke pozicije v internetnih iskalnikih, potem je optimizacija spletne strani vsekakor potrebna. Dejstvo je, da skoraj nihče, zatem ko vtipka določen iskalni pojem, ne gre pregledovati rezultatov na 2. ali 3. strani, kaj šele na 4., 5. ali 6.
Ali to pomeni, da v kolikor se za optimizacijo odločite, ne boste ob denar? Žal ne, saj je rezultat odvisen od kakovosti izvedene optimizacije. Marsikatera podjetja obljubljajo odlične rezultate v zelo kratkem času, na koncu pa je stranka razočarana, saj obljubljen cilj pogosto ni dosežen. Kot prvo morate vedeti, da je optimizacija spletne strani dolgotrajen proces. Včasih je bilo na prva mesta priti precej enostavno, danes pa ima Google že tako izpopolnjene algoritme, da mora optimizacija potekati počasi, saj je v nasprotnem primeru vaša internetna stran lahko hitro kaznovana.
Kako veste, komu lahko zaupate?
Priporočamo vam, da pred odločitvijo o ponudniku malo raziščete, kdo vam optimizacijo spletne strani sploh prodaja. Ali ima podjetje kakšne dobre reference? Vprašajte jih, če bodo izvajali le on-site optimizacijo (direktno na vaši strani) ali tudi off-site (pridobivanje povezav na vašo stran). So vam obljubili prve pozicije v iskalnikih že v roku nekaj tednov? Če ste na slednje vprašanje odgovorili pritrdilno, se temu podjetju raje izognite. Enako storite, če ima ponudnik namen spremembe opravljati le direktno na vaši internetni strani. Če vam reče, da bo v sklopu off-site optimizacije vašo stran vpisal le v spletne imenike, kaj drugega pa ne bo naredil, prav tako ni za računati na dober rezultat.
V kolikor imate čas, preberite nekaj člankov o optimizaciji spletnih strani (npr. TUKAJ), da boste pridobili neko osnovno znanje. Potem bo tudi postavljanje vprašanj precej lažje, hkrati pa boste pri nekaterih odgovorih takoj vedeli, ali gre za zaupanja vredno podjetje ali ne.