Vsak, ki ima spletno stran, si želi, da bi le-ta imela čim večjo obiskanost in prepoznavnost. Še posebej to velja za podjetja, ki imajo na spletni strani predstavljeno svojo ponudbo izdelkov oziroma storitev, saj je od obiskanosti strani odvisna tudi višina zaslužka. Kako torej povečati obisk? Kaj lahko storite sami, da bo vaše spletno mesto našlo več potencialnih strank? Enostavno – spletno stran lahko oglašujete in s tem pridobite tako imenovan plačljiv promet, lahko pa se lotite optimizacije spletne strani (oziroma le-to prepustite zunanjim izvajalcem) in si na ta način povečate brezplačen organski promet. Morda bo najboljša kar kombinacija.
Ker je naslov članka, kako do višjih pozicij v spletnem iskalniku Google, bomo tokrat namenili več besed optimizaciji spletne strani, oglaševanju pa se bomo posvetili kdaj drugič.
6 nasvetov za izboljšanje pozicij
Struktura spletne strani
Kot običajno mora biti tudi tukaj najprej dobro poskrbljeno za temelje. Pri tem mislimo predvsem na strukturo strani – zgoraj glava z glavnim menijem in dobro navigacijo, morda oglasna pasica, ki obiskovalca poziva k ‘akciji’, sledi izredno pomemben vsebinski del, kjer boste predstavili svoje delovanje, izdelke, storitve ipd. V sredinskem delu spletnih strani so pogosti tudi stranski stolpci z obrazcem za povpraševanje, morda tudi z nekaj besedami o podjetju, galerija slik … Stran pa se zaključi z nogo, kjer je ponavadi navedeno, kdo je stran izdelal, zraven pa so še povezave do vsebinsko nezanimivih, a obveznih vsebin, kot so varovanje zasebnosti, pogoji poslovanja, obvestilo o piškotkih in podobno. Obiskovalce vprašajte, če se na strani dobro znajdejo, če bi morda radi videli, da se spremeni struktura glavnega menija. Kar bo všeč obiskovalcem, bo všeč tudi iskalniku Google, ki s svojimi zapletenimi algoritmi postaja vse bolj ‘človeški’.
Ključne besede
Veliko pozornosti namenite vsebini in izboru ključnih besed, ki jih boste uporabljali pri pisanju vsebin. Če boste na svoji spletni strani npr. želeli predstaviti nov stroj za sekance, boste znotraj vsebine morali večkrat uporabiti omenjeno ključno besedo. Uporabite jo v glavnem naslovu, lahko tudi v podnaslovu in še nekajkrat znotraj vsebine. Prav tako lahko uporabite povezane fraze (ne le ‘stroj za sekance’, temveč tudi ‘sekalniki’, ‘sekalnik za les’, ‘izdelava sekancev’ itd.). Pri izbiri ključnih besed si pomagajte z orodjem Keyword Planner.
Slike
V vsebine dodajte slike, saj se oči obiskovalcev običajno najprej ustavijo na njih. Slike naj bodo dovolj kakovostne, da vaša stran ne bo izgledala ceneno, hkrati pa poskrbite za ustrezno resolucijo in kompresijo slik. Če bodo slike prevelike, se bo stran dolgo nalagala, kar bo negativno vplivalo na pozicije v spletnem iskalniku Google. Slike tudi ustrezno poimenujte (z alt oznakami), pazite pa tudi pri samem shranjevanju. Slike ne shranite kot slika15.jpg, temveč naj ime datoteke predstavlja, kar je na sliki (npr. stroj-za-sekance.jpg).
Ostale tehnikalije
Na posameznih podstraneh (pa tudi na vstopni strani) uporabite html oznake za naslove in podnaslove. Vsaka stran naj ima le en glavni naslov ter več podnaslovov. Na stran dodajte tudi zemljevid spletnega mesta. Prav tako poskrbite za .xml verzijo spletnega zemljevida, ki ga lahko z orodjem Google Webmaster Tools kar direktno posredujete Googlovim pajkom. Ne pozabite tudi na datoteko robots.txt, v kateri lahko označite, katere podmape spletnega mesta naj pajki pri pregledovanju izpustijo.
Povratne povezave
Zdaj, ko imate urejene elemente na svoji spletni strani, pa je čas za pridobivanje povratnih povezav. To pomeni, da z drugih spletnih strani poskušate pridobiti povezave, ki kažejo na vašo stran, saj tako Googlu sporočite, da je vaše spletno mesto pomembno. Najprej lahko svojo stran vpišete v nekaj spletnih imenikov, vendar od tega ne pričakujte kakšnih večjih sprememb. Še vseeno pa je zaradi raznolikosti povezav pomembno, da imate tudi takšne povezave. Nato lahko prosite lastnike drugih spletnih mest, če naredijo povezave do vaše strani. V zameno jim lahko ponudite članke, ki jih spišete sami, objavljeni pa so torej na drugih spletnih straneh in ne na vaši. Morda se dogovorite tudi za kakšno drugo vrsto kompenzacije. Kaj lahko še storite? Prijavite se na forum, komentirajte kakšno temo in v podpis vstavite povezavo do vaše strani. S svojimi objavami forumu dodajte vrednost, saj vas bodo v nasprotnem primeru kaj hitro spregledali in izločili iz skupnosti.
Socialna omrežja
Prisotni bodite tudi na socialnih omrežjih. Predvsem to velja za Facebook, kjer si lahko izdelate predstavitveno stran podjetja, na kateri objavljate povezave do svoje spletne strani. Te povezave sicer neposredno ne bodo veliko pomagale pri uvrstitvah, lahko pa pomagajo posredno – torej preko ljudi, ki vaše povezave delijo naprej. Poleg tega pa boste s prisotnostjo na socialnih omrežjih pridobili tudi povsem nove vire obiska.
Ne pričakujte hitrih rezultatov! Optimizacija je proces, ki zahteva svoj čas. Vsekakor pa bo bolje, da se zadanih ciljev lotite danes in ne jutri.