Spletno oglaševanje: Google AdWords in Facebook

10/08/2017

Oglasi nas spremljajo na vsakem koraku. Med vožnjo jih poslušamo po radiu, videvamo jih na televiziji, na oglasnih panojih ob cesti, v nakupovalnih centrih in seveda tudi na spletu. Spletno oglaševanje se je močno razmahnilo po letu 2000, saj je bila proti koncu tega leta dokončana oglaševalska platforma Google AdWords, nekaj let kasneje pa je bil ustanovljen tudi Facebook, ki je poleg socialnega omrežja tudi velik oglaševalski sistem.

Spletno oglaševanje

Omenjeni platformi za oglaševanje na spletu veljata za daleč največji. Tako eno kot drugo uporabljajo mnoga podjetja po celem svetu, poleg njih pa tudi številni posamezniki, katerih glavni namen je za prodajo iztržiti več, kot namenijo za oglaševanje. Pa je to sploh mogoče? Ali spletno oglaševanje zares lahko obrodi sadove in prodajo spravi v zelene številke?

Odgovor je vsekakor pritrdilen. Če se oglaševanja lotimo pravilno, se zagotovo izplača, toda treba je vedeti, da stvar ni enostavna. S tem je povezano tudi dejstvo, da se marsikdo raje odloči za pomoč pri spletni agenciji, ki ima z oglaševanjem na spletu potrebne izkušnje in poseduje tudi dovolj teoretičnega znanja. Poleg tega spletno oglaševanje terja tudi svoj čas, katerega pa marsikateri podjetnik nima ravno na pretek.

Spletno oglaševanje z Google AdWords

Platforma Google AdWords ponuja veliko možnosti in pristopov k oglaševanju na spletu. Primarna načina oglaševanja sta:

  • oglaševanje v iskalnem omrežju (ang. Google Search Advertising),
  • oglaševanje v prikaznem omrežju (ang. Google Display Advertising).

Pri prvem načinu gre za to, da spletnemu uporabniku ponudimo svoje izdelke ali storitve takrat, ko jih ta potrebuje. Gre torej za prikazovanje oglasov med uporabo iskalnika Google.

Primer: Ko nekdo v Google vpiše iskalno poizvedbo »prevajanje iz slovenščine v italijanščino«, se mu poleg brezplačnih (organskih) rezultatov prikažejo tudi plačljivi. Označeni so z zapisom »Oglas«, na vsaki strani iskalnih rezultatov pa je prostora za sedem oglasov (štirje so lahko na vrhu in trije na dnu).

Google oglaševanje v iskalnem omrežju

Google oglaševanje v iskalnem omrežju v veliki večini primerov zagotavlja večje število naročil oziroma oddanih povpraševanj, saj oglas spletnemu uporabniku prikažemo takrat, ko ta išče točno to, kar mu lahko ponudimo.

Spletno oglaševanje v prikaznem omrežju pa uporabniku servira oglase takrat, ko ta še ni v zaključnem delu nakupnega procesa. Z »display« oglasi ljudi seznanjamo z našo ponudbo ter gradimo na prepoznavnosti in blagovni znamki.

In kaj prikazno omrežje sploh zajema? Ogromno spletnih strani, ki so del oglaševalskega sistema. Na eni strani imamo torej lastnike spletnih strani, vključene v sistem Google AdSense, na drugi strani pa oglaševalce, vključene v Google AdWords. Poleg tega oglasno omrežje zajemajo tudi Youtube, Gmail, Google Play, Google Nakupovanje, Google Zemljevide ipd.

Zdaj pa vas najbrž zanima, kateri način za spletno oglaševanje na Googlovi platformi je bolj učinkovit. Enotnega odgovora vsekakor ni, saj so rezultati odvisni od različnih dejavnikov, nenazadnje pa tudi od tega, kaj sploh predstavlja naš cilj oglaševanja. Če npr. želimo povečati prepoznavnost podjetja, potem je vsekakor primernejše oglaševanje v prikaznem omrežju.

Oglas v Google prikaznem omrežju

Svetujemo vam, da preizkusite tako oglaševanje v iskalnem kot tudi v prikaznem omrežju. Po nekaj tednih boste seznanjeni s prvimi znaki, kako se v vašem primeru obnese posamezni način oglaševanja, po nekaj mesecih pa boste imeli rezultate, na katerih bodo lahko temeljile nadaljnje odločitve. Najverjetneje boste prišli do zaključka, da je s prikazovanjem oglasov smotrno nadaljevati v obeh oglaševalskih omrežjih.

Spletno oglaševanje s Facebookom

Če uporabljate Facebook, zagotovo vedno naletite na kakšen oglas. Da ne bi, je skoraj nemogoče, saj se na vašem zidu oglasi pojavljajo tako med samimi novicami (ang. News Feed) kot tudi v desnem stolpcu (ang. Right Column). Poleg tega Facebook oglaševanje zajema tudi Instagram, »instantne« članke (ang. Instant Articles), tako imenovano omrežje občinstva (ang. Audience Network), oglaševanje v videih (ang. In-Stream Video) in Facebook Messenger. Možnosti prikazovanja oglasov je torej zares veliko.

Prav tako je veliko izbire glede načina oglaševanja. Glede na cilj, ki ga želimo doseči, lahko izbiramo med naslednjimi:

  • čim več prodaje na spletni strani,
  • zbiranje kontaktov/e-naslovov potencialnih strank,
  • čim večja obiskanost spletne strani,
  • promocija objave na Facebook strani,
  • čim večji doseg uporabnikov Facebooka,
  • oglaševanje za utrjevanje prepoznavnosti blagovne znamke,
  • čim več namestitev aplikacije,

Facebook oglaševanje

Spletno oglaševanje na platformi Facebook ima zelo veliko prednost, povezano z izbiro ciljnega občinstva. Oglaševalec namreč lahko zelo natančno določi, komu naj se prikazujejo oglasi. Poleg izbire spola, let in lokacije lahko izbere tudi interese. Tako denimo lahko oglas za mačji praskalnik prikazuje le tistim, ki kažejo povečano zanimanje za mačke. Zaradi natančnega »targetiranja« je učinkovitost oglaševanja mnogo višja, kot bi bila, če oglasov ne bi mogli prikazovati glede na interese uporabnikov.

Priporočamo vam, da preizkusite tudi spletno oglaševanje na socialnem omrežju Facebook, vas pa opozarjamo, da se pred tem nekoliko seznanite z delovanjem platforme, predvsem pa na svojo spletno stran ne pozabite namestiti tako imenovanega Facebook Pixla.

Vas zanima več? Veseli bomo vašega komentarja.